Kundtjänst

 
Kontakt Reklamation Orderstatus  

captcha
 

Kundtjänst

Om du inte hittar den hjälp du behöver här på sidan eller via formulären är du välkommen att kontakta vår kundtjänst på:
info@sigro.se

Kundtjänst telefon 0478 - 475 90:
Mån-fre: 9.30-12.00

Öppettider butik helgfria vardagar:
Mån-fre: 13-18

 

Lördagar:
Lör: Stängt till efter semestern

 

 

Sigro
Centralgatan 18

365 42 Hovmantorp 

0478-47590

info@sigro.se 

Hitta till butiken >>
Karta över butiken >>

Fråga supporten - få svar direkt

Din fråga:

Exempelfrågor

Behandling av personuppgifter »

Alla personuppgifter som du lämnar till sigro.se hanteras med största respekt. Vårt sätt att samla och lagra information följer Personuppgiftslagen, SFS 1998:204.

Lagen bygger på gemensamma regler som har beslutats inom EU.


DIBS som är vår PSP (Payment Service Provider) uppfyller kraven för PCI DSS
Personuppgifterna skyddas mot externa intrång
Som kund har du rätt att begära utdrag av registrerade uppgifter
Som kund har du rätt att begära ändring av registrerade uppgifter
Som kund har du rätt att begära att uppgifterna raderas.

 

Sigro medverkar ej till att skicka sk SPAM. Som kund till oss kan du få e-post rörande er order, betalning eller annan kommunikation du initierat samt information,

nyhetsbrev eller erbjudanden kring vår kundrelation. E-postutskick från tredje part eller rörande varor eller tjänster som ej är direkt relaterade till vår verksamhet

förekommer ej. Vid automatiskt utskick kan du som kund enkelt avregistrera dig via en länk i e-postmeddelandet. Detta kan ske utan att du som kund måste göra

en inloggning eller liknande. 

 

Vi förbinder oss att inte på något sätt lämna ut eller sälja vidare de personuppgifter som vi inhämtar från våra kunder. Vi inhämtar bara den information som vi

behöver för att kunna behandla din order och informationen används bara av oss själva samt de partner vi använder för att kunna genomföra köpet. Exempel på

partners är PSP (Payment Service Provider) och Kreditgivare samt banker. I vårt fall DIBS payment services, Klarna samt respektive bank.

Om detta inte besvarar din fråga är du välkommen att kontakta vår kundtjänst på info@sigro.se eller 0478-47590.

Orderstatus »
Du kan ha full koll på orderstatus och leveranstider via Mina sidor. Du kommer direkt dit genom att klicka här.

Det finns några olika typer avstatus din order kan ha:

- Obehandlad. Denna status får alla nya ordrar, och innebär att vår logistikavdelning inte hunnit påbörja arbetet med din order.
- Under behandling. Din order håller nu på att plockas ihop, alternativt har beställts upp från leverantör. Din order kommer att ha denna status tills dess att alla produkter plockats ihop, eller att alla leverantörer bekräftat beställningen med ett leveransdatum.
- Bekräftad. Din order är nu färdigplockad, alternativt har alla leverantörer nu bekräftat beställningen med ett leveransdatum. Du kommer i detta skede att få ett mail med ett samlat leveransdatum för ordern.
- Makulerad. Din order har strukits på din egen begäran alternativt att din betalning inte blivit godkänd av bank/fakturautställare.

Om detta inte besvarar din fråga är du välkommen att kontakta vår kundtjänst på info@sigro.se eller 0478-47590.

Vårt sortiment »
Sigro i Hovmantorp, Allt för Badrummet och mycket mer... nu en av Sveriges största butiker för Dig som vill renovera Badrummet

Våra lokaler i Hovmantorp har en yta på ca 4500 m2 med över 35 utställande leverantörer. E- handel och fysisk butik är helt integrerade och har därmed också samma prisnivå. De varumärken som finns på nätet är oftast även exponerade i vår fysiska butik.

Att handla med välkända varumärken är vår affärsidé, detta ger i sin tur dig som konsument ett tryggare val.

Under 2012 fyller vi 20 år och vår årsförsäljning kommer att passera 50 miljoner under 2012.
Givetvis kommer vi att fira vårt 20-årsjubileum under 2012, och även att vi har funnits 13 år på nätet.

Med en tydlig prissättning på över 40 000 artiklar använder fler och fler möjligheten att skapa sig en prisbild på sin förestående badrumsrenovering. Eftersom vi arbetar med enbart kända varumärken får du här en möjlighet att jämföra våra priser med andra aktörer på marknaden. 

Sigro Internet´s vision är att få representera leverantörer som ligger i framkant med både design och produktutveckling och kvalitet. Vi vill vara deras förlängda arm ut till dig som konsument. För att klara av detta uppdrag är det viktigt att vi är väl förtrogna med produktsortimenten. Genom vår extraordinära utställning kan vi införskaffa denna kunskap. Eftersom vi sett de flesta produkter i verkligheten har kundsupport lättare att besvara dina frågor på nätet.

Om detta inte besvarar din fråga är du välkommen att kontakta vår kundtjänst på info@sigro.se eller 0478-47590.
Betalningsalternativ »

På Sigro.se kan du välja mellan flera olika betalningsmetoder. Välj den metod och leverans som passar dig bäst när du kommer till kassan, innan du bekräftar köpet.

Minderåriga (under 18 år) får ej genomföra köp utan målsmans godkännande.

Kortbetalning: Vi accepterar de vanligaste betalkorten t ex Visa, Master/Eurocard. Kortbetalningen sker över en säker uppkoppling med SSL-kryptering 3D Secure. 


Faktura: Betalning mot faktura med 14 dagars betalningsvillkor erbjuds i samarbete med Klarna (F.d. Kreditor). Tjänsten debiteras en kreditkostnadsavgift.


Dela upp din betalning: Genom ett samarbete med Klarna AB kan vi erbjuda dig möjligheten att dela upp din betalning med Klarna Konto.

Detta betalsätt passar dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad.

 

Om du har handlat med Klarna konto hos andra internetbutiker får du alla dina köp sammanställlda på en enda faktura, som skall betalas i slutet av nästkommande månad.

Du betalar lägst 1/24 av kostnaden för produkten/-erna du köpt, dock lägst 50 kr per månad. En månatlig aviavgift om 29 kr tillkommer, oavsett antal köp. Denna avi-avgift

är inte inkluderad i det månatliga delbetalningsbelopp som redovisas på våra produkter. Ingen uppläggningsavgift tillkommer. Du kan när som helst betala av hela beloppet. 

För Klarna konto gäller årsräntan på 19,5% och effektiv ränta från 26,99% vid köp om 10 000 kr. För att kunna handla med Klarna konto måste du vara över 18 år och ha

en folkbokföringsadress i Sverige. Det är också ett krav att din angivna leveransadress är densamma som din folkbokförings-/registreringsadress. 
Du får genast besked om din ansökan beviljats och vi kan hantera ditt köp omgående. Skulle din ansökan inte bli beviljad kan du gå tillbaka till kassan och välja ett alternativt

betalningssätt. Klarna AB kommer i samband med beviljat kreditsvar skicka ut ett kontoavtal till konsumenten för underskrift. På avtalet framgår när avtalet skall vara Klarna AB

åter tillhanda. Om avtalet ej kommer Klarna AB åter tillhanda kommer Klarna AB skicka ut en påminnelse med en ny faktura på hela den kvarvarande skulden enligt fakturavillkor. 


På följande länk kan du läsa mer om Klarna ABs allmäna villkor: http://www.delauppbetalningen.se/kontovillkor.pdf (Du behöver programmet Acrobat Reader för att läsa filen,

detta program finns att ladda hem gratis på www.adobe.se).

Leverans mot faktura kan endast ske till beställarens folkbokförda adress. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 50 kr

samt dröjsmålsränta med 2% per månad + gällande referensränta.

Om detta inte besvarar din fråga är du välkommen att kontakta vår kundtjänst på info@sigro.se eller 0478-47590.

Transportskada »
Om varan kommer bort eller att du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad, ska du omedelbart anmäla detta till oss. Du kan göra detta antingen genom kontaktformuläret som du hittar här, eller genom att maila till info@sigro.se. (Ej per telefon)

 

Kontrollera därför godset noggrant redan vid leveransen. Synliga skador skall anmälas direkt till chauffören, dolda transportskador senast 7 dagar efter mottagandet, och godset får då inte ha flyttats ifrån mottagningsplatsen. Har detta skett eller om tiden 7 dagar har passerats är det ej möjligt att få ersättning för transportskada.

Även allt emballage skall sparas.

 

Vi skickar för närvarande endast produkter inom Sverige.

Om detta inte besvarar din fråga är du välkommen att kontakta vår kundtjänst på info@sigro.se eller 0478-47590.

 
Kundtjänst
Om Sigro
Butik Hovmantorp
Mediaarkiv
Köpvillkor

Sigro.se är en del av Sigro-gruppen:

www.sigro.se
www.offertbutiken.se
www.blandarbutiken.se
Sigro i Hovmantorp

Följ oss på:

© Copyright
Sigro.se
2009-2015

All rights reserved
Öppettider
Hämtprodukter