Kundtjänst

 
Kontakt Reklamation Orderstatus  

captcha
 

Kundtjänst

Om du inte hittar den hjälp du behöver här på sidan eller via formulären är du välkommen att kontakta vår kundtjänst på:
info@sigro.se

Kundtjänst telefon 0478 - 475 90:
Mån-fre: 9.30-12.00

Öppettider butik helgfria vardagar: (semesterstängt v28-29)
Mån-fre: 13-18

 

Lördagsöppet:
Lör: Stängt till efter semestern

 

 

Semestern närmar sig med stormsteg för de flesta av oss, och vissa har kanske redan fått njuta några dagar i den svenska sommaren. 

 

Butik/lager i Hovmantorp semesterstängt vecka 28-29.

Sigro.se är öppet som vanligt hela sommaren!

  

Vissa leveranser kommer att påverkas av längre leveranstider under v29-30 pga av semestertider men i stort flyter det på som vanligt.

 

Sigro
Centralgatan 18

365 42 Hovmantorp 

0478-47590

info@sigro.se 

Hitta till butiken >>
Karta över butiken >>

Fråga supporten - få svar direkt

Din fråga:

Exempelfrågor

Vårt sortiment »
Sigro i Hovmantorp, Allt för Badrummet och mycket mer... nu en av Sveriges största butiker för Dig som vill renovera Badrummet

Våra lokaler i Hovmantorp har en yta på ca 4500 m2 med över 35 utställande leverantörer. E- handel och fysisk butik är helt integrerade och har därmed också samma prisnivå. De varumärken som finns på nätet är oftast även exponerade i vår fysiska butik.

Att handla med välkända varumärken är vår affärsidé, detta ger i sin tur dig som konsument ett tryggare val.

Under 2012 fyller vi 20 år och vår årsförsäljning kommer att passera 50 miljoner under 2012.
Givetvis kommer vi att fira vårt 20-årsjubileum under 2012, och även att vi har funnits 13 år på nätet.

Med en tydlig prissättning på över 40 000 artiklar använder fler och fler möjligheten att skapa sig en prisbild på sin förestående badrumsrenovering. Eftersom vi arbetar med enbart kända varumärken får du här en möjlighet att jämföra våra priser med andra aktörer på marknaden. 

Sigro Internet´s vision är att få representera leverantörer som ligger i framkant med både design och produktutveckling och kvalitet. Vi vill vara deras förlängda arm ut till dig som konsument. För att klara av detta uppdrag är det viktigt att vi är väl förtrogna med produktsortimenten. Genom vår extraordinära utställning kan vi införskaffa denna kunskap. Eftersom vi sett de flesta produkter i verkligheten har kundsupport lättare att besvara dina frågor på nätet.

Om detta inte besvarar din fråga är du välkommen att kontakta vår kundtjänst på info@sigro.se eller 0478-47590.
Byte av vara och ångerrätt »

För beställningar via ebutiken med hemleverans gäller reglerna i Distansavtalslagen, där gäller att du kan ångra ditt köp inom 14 dagar från mottagandet, utan att ange någon anledning.

Varan måste returneras i oanvänt skick och originalförpackning. 

 

Om du vill byta står du själv för transportrisk, returfrakt samt ev. returavdrag. (Se nedan vilka produkter som omfattas av returavdrag)

 

För kundanpassade varor (gäller samtliga produkter in kategori: Duschhörnor/kabiner, badrumsmöbler, bastu, kakel/klinker) tillkommer alltid 25 % returavdrag på returnerade produkter som vi blir tvungna att belasta kund så kontakta alltid oss innan du returnerar någon vara. Om vi har felexpedierat en order står vi givetvis för returfrakt/ny frakt. Kontakta oss på info@sigro.se för vidare instruktioner. Köpesumman återbetalas senast 30 dagar efter det att vi har återfått varan. Du som kund står själv för returfrakten. Retur får inte ske som postförskott eller efterkrav.

 

För beställningar som avhämtas i butik Hovmantorp gäller ej distanshandelslagen. Öppet köp tillämpas inte om det inte skett en särskild överenskommelse i samband med beställning som noterats på ordern.

Om detta inte besvarar din fråga är du välkommen att kontakta vår kundtjänst på info@sigro.se eller 0478-47590.

Problem med att logga in »

Det kan finnas flera orsaker till att det kan vara problem att logga in i kassan eller på Mina sidor:

 

1. Kontrollera dina kunduppgifter.
Ditt användarnamn är den e-postadress som du uppgav när du skapade din kundprofil. Om du är osäker på vilken e-postadress du har angivit så är det den e-postadress dit du mottar våra order- och leveransbekräftelser.

2. Kontrollera ditt lösenord.
När du gjorde din beställning genererades ett lösenord och mailades till dig. Ditt lösenord är skiftlägeskänslighet, vilket innebär att det måste anges med stora- och små bokstäver. Kontrollera även att siffror och bokstäver inte ersätter varandra, t ex att du skriver bokstaven O istället för siffran 0.

3. Få ditt lösenord skickat
Gå till denna sida och ange din e-postadress. Du kommer då att få ett mail med ditt lösenord.

Om detta inte besvarar din fråga är du välkommen att kontakta vår kundtjänst på info@sigro.se eller 0478-47590.

Behandling av personuppgifter »

Alla personuppgifter som du lämnar till sigro.se hanteras med största respekt. Vårt sätt att samla och lagra information följer Personuppgiftslagen, SFS 1998:204.

Lagen bygger på gemensamma regler som har beslutats inom EU.


DIBS som är vår PSP (Payment Service Provider) uppfyller kraven för PCI DSS
Personuppgifterna skyddas mot externa intrång
Som kund har du rätt att begära utdrag av registrerade uppgifter
Som kund har du rätt att begära ändring av registrerade uppgifter
Som kund har du rätt att begära att uppgifterna raderas.

 

Sigro medverkar ej till att skicka sk SPAM. Som kund till oss kan du få e-post rörande er order, betalning eller annan kommunikation du initierat samt information,

nyhetsbrev eller erbjudanden kring vår kundrelation. E-postutskick från tredje part eller rörande varor eller tjänster som ej är direkt relaterade till vår verksamhet

förekommer ej. Vid automatiskt utskick kan du som kund enkelt avregistrera dig via en länk i e-postmeddelandet. Detta kan ske utan att du som kund måste göra

en inloggning eller liknande. 

 

Vi förbinder oss att inte på något sätt lämna ut eller sälja vidare de personuppgifter som vi inhämtar från våra kunder. Vi inhämtar bara den information som vi

behöver för att kunna behandla din order och informationen används bara av oss själva samt de partner vi använder för att kunna genomföra köpet. Exempel på

partners är PSP (Payment Service Provider) och Kreditgivare samt banker. I vårt fall DIBS payment services, Klarna samt respektive bank.

Om detta inte besvarar din fråga är du välkommen att kontakta vår kundtjänst på info@sigro.se eller 0478-47590.

Leveranstid »

En beräknad leveranstid finns angiven på alla produkter i butiken. Vi reserverar oss dock eftersom detta är en uppskattning baserad på normalt lagersaldo och restnoteringar kan uppkomma.  

Efter att du lagt din order kan följa både orderstatus och leveranstider via Mina sidor. Du kommer direkt dit genom att klicka här.

 

Eftersom vi erbjuder ett stort sortiment av produkter lagerhåller vi inte allting själva. Du kan därmed få delleveranser, då vissa produkter skickas från Sigro eget lager och vissa produkter kan skickas direkt från leverantörs lager. Givetvis betalar du bara för en frakt per order, oavsett hur många delleveranser det blir. 

 

Om din leverans dröjt längre än vad du blivit meddelad av oss är du naturligtvis välkommen att kontakta oss. Du har alltid möjlighet att logga in på Mina sidor för att se uppdaterad orderstatus. Det gör du genom att klicka här

Om detta inte besvarar din fråga är du välkommen att kontakta vår kundtjänst på info@sigro.se eller 0478-47590.

 
Kundtjänst
Om Sigro
Butik Hovmantorp
Mediaarkiv
Köpvillkor

Sigro.se är en del av Sigro-gruppen:

www.sigro.se
www.offertbutiken.se
www.blandarbutiken.se
Sigro i Hovmantorp

Följ oss på:

© Copyright
Sigro.se
2009-2015

All rights reserved
Öppetider 2017 sommar
Hämtprodukter