Laddar innehåll...
Loading
 
 
Logga in
Registrera dig
Kundtjänst | Om Sigro | Butik HovmantorpMediaarkiv | Köpvillkor
www.sigro.se
 
Produktsök Hitta varumärke Hitta badmöbel  
Loading
Kampanjprodukter
Badmöbler
Bad/dusch/porslin
Blandare
Bastu
Värme
VVS
Tvätt/disk
Kakel
 
Här är du nu:  Start /  Kundtjänst
 

Kundtjänst

 
Kontakt Anmäl reklamation Order/leveransstatus  





 

Kundtjänst

Om du inte hittar den hjälp du behöver här på sidan eller via formulären är du välkommen att kontakta vår kundtjänst på:

Kundtjänst telefon 0478 - 475 90:

mån-fre

09.30 - 12.00


Öppetider vardagar:

mån-fre

13.00 - 18.00

Lördagsöppet i Jul/Nyår:

Mån 22/12 13.00 - 18.00
Tis 23/12 stängt
24/12 till 1/1 stängt
Fre 2/1 13.00 - 18.00
Lör 3/1 stängt
mån 5/1 13.00 - 18.00
Från onsdag 7/1 ordinarie öppetider

God Jul & Gott Nytt År

önskar vi på Sigro!

Hitta till butiken >>
Karta över butiken >>

Exempelfrågor

Byte av vara och ångerrätt »

För beställningar via ebutiken med hemleverans gäller reglerna i Distansavtalslagen, där gäller att du kan ångra ditt köp inom 14 dagar från mottagandet, utan att ange någon anledning.

Varan måste returneras i oanvänt skick och originalförpackning. 

 

Om du vill byta står du själv för transportrisk, returfrakt samt ev. returavdrag. (Se nedan vilka produkter som omfattas av returavdrag)

 

För kundanpassade varor (gäller samtliga produkter in kategori: Duschhörnor/kabiner, badrumsmöbler, bastu, kakel/klinker) tillkommer alltid 25 % returavdrag på returnerade produkter som vi blir tvungna att belasta kund så kontakta alltid oss innan du returnerar någon vara. Om vi har felexpedierat en order står vi givetvis för returfrakt/ny frakt. Kontakta oss på info@sigro.se för vidare instruktioner. Köpesumman återbetalas senast 30 dagar efter det att vi har återfått varan. Du som kund står själv för returfrakten. Retur får inte ske som postförskott eller efterkrav.

 

För beställningar som avhämtas i butik Hovmantorp gäller ej distanshandelslagen. Öppet köp tillämpas inte om det inte skett en särskild överenskommelse i samband med beställning som noterats på ordern.

Om detta inte besvarar din fråga är du välkommen att kontakta vår kundtjänst på info@sigro.se eller 0478-47590.

Leveranstid »

En beräknad leveranstid finns angiven på alla produkter i butiken. Vi reserverar oss dock eftersom detta är en uppskattning baserad på normalt lagersaldo och restnoteringar kan uppkomma.  

Efter att du lagt din order kan följa både orderstatus och leveranstider via Mina sidor. Du kommer direkt dit genom att klicka här.

 

Eftersom vi erbjuder ett stort sortiment av produkter lagerhåller vi inte allting själva. Du kan därmed få delleveranser, då vissa produkter skickas från Sigro eget lager och vissa produkter kan skickas direkt från leverantörs lager. Givetvis betalar du bara för en frakt per order, oavsett hur många delleveranser det blir. 

 

Om din leverans dröjt längre än vad du blivit meddelad av oss är du naturligtvis välkommen att kontakta oss. Du har alltid möjlighet att logga in på Mina sidor för att se uppdaterad orderstatus. Det gör du genom att klicka här

Om detta inte besvarar din fråga är du välkommen att kontakta vår kundtjänst på info@sigro.se eller 0478-47590.

Behandling av personuppgifter »

Alla personuppgifter som du lämnar till sigro.se hanteras med största respekt. Vårt sätt att samla och lagra information följer Personuppgiftslagen, SFS 1998:204.

Lagen bygger på gemensamma regler som har beslutats inom EU.


DIBS som är vår PSP (Payment Service Provider) uppfyller kraven för PCI DSS
Personuppgifterna skyddas mot externa intrång
Som kund har du rätt att begära utdrag av registrerade uppgifter
Som kund har du rätt att begära ändring av registrerade uppgifter
Som kund har du rätt att begära att uppgifterna raderas.

 

Sigro medverkar ej till att skicka sk SPAM. Som kund till oss kan du få e-post rörande er order, betalning eller annan kommunikation du initierat samt information,

nyhetsbrev eller erbjudanden kring vår kundrelation. E-postutskick från tredje part eller rörande varor eller tjänster som ej är direkt relaterade till vår verksamhet

förekommer ej. Vid automatiskt utskick kan du som kund enkelt avregistrera dig via en länk i e-postmeddelandet. Detta kan ske utan att du som kund måste göra

en inloggning eller liknande. 

 

Vi förbinder oss att inte på något sätt lämna ut eller sälja vidare de personuppgifter som vi inhämtar från våra kunder. Vi inhämtar bara den information som vi

behöver för att kunna behandla din order och informationen används bara av oss själva samt de partner vi använder för att kunna genomföra köpet. Exempel på

partners är PSP (Payment Service Provider) och Kreditgivare samt banker. I vårt fall DIBS payment services, Klarna samt respektive bank.

Om detta inte besvarar din fråga är du välkommen att kontakta vår kundtjänst på info@sigro.se eller 0478-47590.

Frakter »

För frakt tillkommer en fast avgift på 145 kr vid ordersumma upp till 2000 kr, för order över 2000 kr 295 kr. Välj önskad betalningsmetod och leveranssätt vid kassan, innan du bekräftar köpet.

 

Lagervaror upp till 20kg levereras med Posten Mypack (F.d. Postpaket) för uthämtning på ditt närmaste utlämningsställe, ett bekvämt leveransalternativ där du själv väljer att hämta ditt paket när det passar dig. Leveransen SMS-aviseras vid ankomst.

 

Tyngre lagervaror skickas med Posten Pall.Ett, leverans dagtid 08-16. Leveransen teleaviseras av Posten innan leverans.

 

Flertal varor levereras direkt från tillverkaren, leverans sker då dagtid mellan kl. 8-16 med DHL / Schenker eller DFDS Fraktarna

 

Om en beställd vara är restnoterad, meddelar vi dig beräknad leveranstid för att godkänna senare leverans eller makulera beställningen. Om leveranstiden skiljer avsevärt mellan olika varor kommer vi att dela upp din leverans. 

Vi bekräftar alltid hur och när leverans kommer att ske efter att vi har mottagit din order. För alla leveranser gäller transport fram till adressen på körbar väg. Hjälp med att bära in varorna till bostaden ingår inte.

Om detta inte besvarar din fråga är du välkommen att kontakta vår kundtjänst på info@sigro.se eller 0478-47590.

Transportskada »
Om varan kommer bort eller att du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad, ska du omedelbart anmäla detta till oss. Du kan göra detta antingen genom kontaktformuläret som du hittar här, eller genom att maila till info@sigro.se. (Ej per telefon)

 

Kontrollera därför godset noggrant redan vid leveransen. Synliga skador skall anmälas direkt till chauffören, dolda transportskador senast 7 dagar efter mottagandet, och godset får då inte ha flyttats ifrån mottagningsplatsen. Har detta skett eller om tiden 7 dagar har passerats är det ej möjligt att få ersättning för transportskada.

Även allt emballage skall sparas.

 

Vi skickar för närvarande endast produkter inom Sverige.

Om detta inte besvarar din fråga är du välkommen att kontakta vår kundtjänst på info@sigro.se eller 0478-47590.

Fråga supporten - få svar direkt

Din fråga:

Snabblänkar

Mina sidor
Glömt lösenord
Köpvillkor
 
 
 

Sigro.se är en del av Sigro-gruppen:

www.sigro.se
www.offertbutiken.se
www.blandarbutiken.se
Sigro i Hovmantorp
 
Följ oss på:
© Copyright Sigro.se 2009-2014  All rights reserved