Laddar innehåll...
Loading
 
 
Logga in
Registrera dig
Kundtjänst | Om Sigro | Butik HovmantorpMediaarkiv | Köpvillkor
www.sigro.se
 
Produktsök Hitta varumärke Hitta badmöbel  
Loading
Kampanjprodukter
Badmöbler
Bad/dusch/porslin
Blandare
Bastu
Värme
VVS
Tvätt/disk
Kakel
 
Här är du nu:  Start /  Kundtjänst
 

Kundtjänst

 
Kontakt Anmäl reklamation Order/leveransstatus  





 

Kundtjänst

Om du inte hittar den hjälp du behöver här på sidan eller via formulären är du välkommen att kontakta vår kundtjänst på:

Kundtjänst telefon 0478 - 475 90:

mån-fre

09.30 - 12.00


Öppetider vardagar:

mån-fre

13.00 - 18.00

Lördagsöppet:

21/2 10.00 - 14.00
7/3 10.00 - 14.00
21/3 10.00 - 14.00
Hitta till butiken >>
Karta över butiken >>

Exempelfrågor

Frakter »

För frakt tillkommer en fast avgift på 145 kr vid ordersumma upp till 2000 kr, för order över 2000 kr 295 kr. Välj önskad betalningsmetod och leveranssätt vid kassan, innan du bekräftar köpet.

 

Lagervaror upp till 20kg levereras med Posten Mypack (F.d. Postpaket) för uthämtning på ditt närmaste utlämningsställe, ett bekvämt leveransalternativ där du själv väljer att hämta ditt paket när det passar dig. Leveransen SMS-aviseras vid ankomst.

 

Tyngre lagervaror skickas med Posten Pall.Ett, leverans dagtid 08-16. Leveransen teleaviseras av Posten innan leverans.

 

Flertal varor levereras direkt från tillverkaren, leverans sker då dagtid mellan kl. 8-16 med DHL / Schenker eller DFDS Fraktarna

 

Om en beställd vara är restnoterad, meddelar vi dig beräknad leveranstid för att godkänna senare leverans eller makulera beställningen. Om leveranstiden skiljer avsevärt mellan olika varor kommer vi att dela upp din leverans. 

Vi bekräftar alltid hur och när leverans kommer att ske efter att vi har mottagit din order. För alla leveranser gäller transport fram till adressen på körbar väg. Hjälp med att bära in varorna till bostaden ingår inte.

Om detta inte besvarar din fråga är du välkommen att kontakta vår kundtjänst på info@sigro.se eller 0478-47590.

Betalningsalternativ »

På Sigro.se kan du välja mellan flera olika betalningsmetoder. Välj den metod och leverans som passar dig bäst när du kommer till kassan, innan du bekräftar köpet.

Minderåriga (under 18 år) får ej genomföra köp utan målsmans godkännande.

Kortbetalning: Vi accepterar de vanligaste betalkorten t ex Visa, Master/Eurocard. Kortbetalningen sker över en säker uppkoppling med SSL-kryptering 3D Secure. 


Faktura: Betalning mot faktura med 14 dagars betalningsvillkor erbjuds i samarbete med Klarna (F.d. Kreditor). Tjänsten debiteras en kreditkostnadsavgift.


Dela upp din betalning: Genom ett samarbete med Klarna AB kan vi erbjuda dig möjligheten att dela upp din betalning med Klarna Konto.

Detta betalsätt passar dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad.

 

Om du har handlat med Klarna konto hos andra internetbutiker får du alla dina köp sammanställlda på en enda faktura, som skall betalas i slutet av nästkommande månad.

Du betalar lägst 1/24 av kostnaden för produkten/-erna du köpt, dock lägst 50 kr per månad. En månatlig aviavgift om 29 kr tillkommer, oavsett antal köp. Denna avi-avgift

är inte inkluderad i det månatliga delbetalningsbelopp som redovisas på våra produkter. Ingen uppläggningsavgift tillkommer. Du kan när som helst betala av hela beloppet. 

För Klarna konto gäller årsräntan på 19,5% och effektiv ränta från 26,99% vid köp om 10 000 kr. För att kunna handla med Klarna konto måste du vara över 18 år och ha

en folkbokföringsadress i Sverige. Det är också ett krav att din angivna leveransadress är densamma som din folkbokförings-/registreringsadress. 
Du får genast besked om din ansökan beviljats och vi kan hantera ditt köp omgående. Skulle din ansökan inte bli beviljad kan du gå tillbaka till kassan och välja ett alternativt

betalningssätt. Klarna AB kommer i samband med beviljat kreditsvar skicka ut ett kontoavtal till konsumenten för underskrift. På avtalet framgår när avtalet skall vara Klarna AB

åter tillhanda. Om avtalet ej kommer Klarna AB åter tillhanda kommer Klarna AB skicka ut en påminnelse med en ny faktura på hela den kvarvarande skulden enligt fakturavillkor. 


På följande länk kan du läsa mer om Klarna ABs allmäna villkor: http://www.delauppbetalningen.se/kontovillkor.pdf (Du behöver programmet Acrobat Reader för att läsa filen,

detta program finns att ladda hem gratis på www.adobe.se).

Leverans mot faktura kan endast ske till beställarens folkbokförda adress. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 50 kr

samt dröjsmålsränta med 2% per månad + gällande referensränta.

Om detta inte besvarar din fråga är du välkommen att kontakta vår kundtjänst på info@sigro.se eller 0478-47590.

Problem med att logga in »

Det kan finnas flera orsaker till att det kan vara problem att logga in i kassan eller på Mina sidor:

 

1. Kontrollera dina kunduppgifter.
Ditt användarnamn är den e-postadress som du uppgav när du skapade din kundprofil. Om du är osäker på vilken e-postadress du har angivit så är det den e-postadress dit du mottar våra order- och leveransbekräftelser.

2. Kontrollera ditt lösenord.
När du gjorde din beställning genererades ett lösenord och mailades till dig. Ditt lösenord är skiftlägeskänslighet, vilket innebär att det måste anges med stora- och små bokstäver. Kontrollera även att siffror och bokstäver inte ersätter varandra, t ex att du skriver bokstaven O istället för siffran 0.

3. Få ditt lösenord skickat
Gå till denna sida och ange din e-postadress. Du kommer då att få ett mail med ditt lösenord.

Om detta inte besvarar din fråga är du välkommen att kontakta vår kundtjänst på info@sigro.se eller 0478-47590.

Transportskada »
Om varan kommer bort eller att du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad, ska du omedelbart anmäla detta till oss. Du kan göra detta antingen genom kontaktformuläret som du hittar här, eller genom att maila till info@sigro.se. (Ej per telefon)

 

Kontrollera därför godset noggrant redan vid leveransen. Synliga skador skall anmälas direkt till chauffören, dolda transportskador senast 7 dagar efter mottagandet, och godset får då inte ha flyttats ifrån mottagningsplatsen. Har detta skett eller om tiden 7 dagar har passerats är det ej möjligt att få ersättning för transportskada.

Även allt emballage skall sparas.

 

Vi skickar för närvarande endast produkter inom Sverige.

Om detta inte besvarar din fråga är du välkommen att kontakta vår kundtjänst på info@sigro.se eller 0478-47590.

Presentkort »
Gör någon glad - ge bort ett presentkort.
Det är väldigt enkelt att ge bort ett presentkort på sigro.se. Sök på "presentkort" och ange vilken summa du vill ge bort. Genomför sedan ordern precis som vanligt, och inom några dagar kommer presentkortet hemskickat med posten, alternativt om du själv väljer att komma till vår butik och hämta det.

Om detta inte besvarar din fråga är du välkommen att kontakta vår kundtjänst på info@sigro.se eller 0478-47590.

Fråga supporten - få svar direkt

Din fråga:

Snabblänkar

Mina sidor
Glömt lösenord
Köpvillkor
 
 
 

Sigro.se är en del av Sigro-gruppen:

www.sigro.se
www.offertbutiken.se
www.blandarbutiken.se
Sigro i Hovmantorp
 
Följ oss på:
© Copyright Sigro.se 2009-2014  All rights reserved