Varukorg
0 | Totalt 0 kr
 
0 | Totalt 0 kr
 
www.sigro.se
Kundtjänst
Om Sigro
Butik Hovmantorp
Mediaarkiv
Köpvillkor
Produktsök Hitta varumärke Hitta badmöbel  
www.sigro.se
Kundtjänst
Om Sigro
Butik Hovmantorp
Mediaarkiv
Köpvillkor
Här är du nu:  Start /  Kundtjänst
Här är du nu:  Start /  Kundtjänst
Här är du nu:  Start /  Kundtjänst

Kundtjänst

 
Kontakt Anmäl reklamation Order/leveransstatus  

captcha
 

Exempelfrågor

Orderstatus »
Du kan ha full koll på orderstatus och leveranstider via Mina sidor. Du kommer direkt dit genom att klicka här.

Det finns några olika typer avstatus din order kan ha:

- Obehandlad. Denna status får alla nya ordrar, och innebär att vår logistikavdelning inte hunnit påbörja arbetet med din order.
- Under behandling. Din order håller nu på att plockas ihop, alternativt har beställts upp från leverantör. Din order kommer att ha denna status tills dess att alla produkter plockats ihop, eller att alla leverantörer bekräftat beställningen med ett leveransdatum.
- Bekräftad. Din order är nu färdigplockad, alternativt har alla leverantörer nu bekräftat beställningen med ett leveransdatum. Du kommer i detta skede att få ett mail med ett samlat leveransdatum för ordern.
- Makulerad. Din order har strukits på din egen begäran alternativt att din betalning inte blivit godkänd av bank/fakturautställare.

Om detta inte besvarar din fråga är du välkommen att kontakta vår kundtjänst på info@sigro.se eller 0478-47590.

Byte av vara och ångerrätt »

För beställningar via ebutiken med hemleverans gäller reglerna i Distansavtalslagen, där gäller att du kan ångra ditt köp inom 14 dagar från mottagandet, utan att ange någon anledning.

Varan måste returneras i oanvänt skick och originalförpackning. 

 

Om du vill byta står du själv för transportrisk, returfrakt samt ev. returavdrag. (Se nedan vilka produkter som omfattas av returavdrag)

 

För kundanpassade varor (gäller samtliga produkter in kategori: Duschhörnor/kabiner, badrumsmöbler, bastu, kakel/klinker) tillkommer alltid 25 % returavdrag på returnerade produkter som vi blir tvungna att belasta kund så kontakta alltid oss innan du returnerar någon vara. Om vi har felexpedierat en order står vi givetvis för returfrakt/ny frakt. Kontakta oss på info@sigro.se för vidare instruktioner. Köpesumman återbetalas senast 30 dagar efter det att vi har återfått varan. Du som kund står själv för returfrakten. Retur får inte ske som postförskott eller efterkrav.

 

För beställningar som avhämtas i butik Hovmantorp gäller ej distanshandelslagen. Öppet köp tillämpas inte om det inte skett en särskild överenskommelse i samband med beställning som noterats på ordern.

Om detta inte besvarar din fråga är du välkommen att kontakta vår kundtjänst på info@sigro.se eller 0478-47590.

Behandling av personuppgifter »

Alla personuppgifter som du lämnar till sigro.se hanteras med största respekt. Vårt sätt att samla och lagra information följer Personuppgiftslagen, SFS 1998:204.

Lagen bygger på gemensamma regler som har beslutats inom EU.


DIBS som är vår PSP (Payment Service Provider) uppfyller kraven för PCI DSS
Personuppgifterna skyddas mot externa intrång
Som kund har du rätt att begära utdrag av registrerade uppgifter
Som kund har du rätt att begära ändring av registrerade uppgifter
Som kund har du rätt att begära att uppgifterna raderas.

 

Sigro medverkar ej till att skicka sk SPAM. Som kund till oss kan du få e-post rörande er order, betalning eller annan kommunikation du initierat samt information,

nyhetsbrev eller erbjudanden kring vår kundrelation. E-postutskick från tredje part eller rörande varor eller tjänster som ej är direkt relaterade till vår verksamhet

förekommer ej. Vid automatiskt utskick kan du som kund enkelt avregistrera dig via en länk i e-postmeddelandet. Detta kan ske utan att du som kund måste göra

en inloggning eller liknande. 

 

Vi förbinder oss att inte på något sätt lämna ut eller sälja vidare de personuppgifter som vi inhämtar från våra kunder. Vi inhämtar bara den information som vi

behöver för att kunna behandla din order och informationen används bara av oss själva samt de partner vi använder för att kunna genomföra köpet. Exempel på

partners är PSP (Payment Service Provider) och Kreditgivare samt banker. I vårt fall DIBS payment services, Klarna samt respektive bank.

Om detta inte besvarar din fråga är du välkommen att kontakta vår kundtjänst på info@sigro.se eller 0478-47590.

Transportskada »
Om varan kommer bort eller att du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad, ska du omedelbart anmäla detta till oss. Du kan göra detta antingen genom kontaktformuläret som du hittar här, eller genom att maila till info@sigro.se. (Ej per telefon)

 

Kontrollera därför godset noggrant redan vid leveransen. Synliga skador skall anmälas direkt till chauffören, dolda transportskador senast 7 dagar efter mottagandet, och godset får då inte ha flyttats ifrån mottagningsplatsen. Har detta skett eller om tiden 7 dagar har passerats är det ej möjligt att få ersättning för transportskada.

Även allt emballage skall sparas.

 

Vi skickar för närvarande endast produkter inom Sverige.

Om detta inte besvarar din fråga är du välkommen att kontakta vår kundtjänst på info@sigro.se eller 0478-47590.

Leveranstid »

En beräknad leveranstid finns angiven på alla produkter i butiken. Vi reserverar oss dock eftersom detta är en uppskattning baserad på normalt lagersaldo och restnoteringar kan uppkomma.  

Efter att du lagt din order kan följa både orderstatus och leveranstider via Mina sidor. Du kommer direkt dit genom att klicka här.

 

Eftersom vi erbjuder ett stort sortiment av produkter lagerhåller vi inte allting själva. Du kan därmed få delleveranser, då vissa produkter skickas från Sigro eget lager och vissa produkter kan skickas direkt från leverantörs lager. Givetvis betalar du bara för en frakt per order, oavsett hur många delleveranser det blir. 

 

Om din leverans dröjt längre än vad du blivit meddelad av oss är du naturligtvis välkommen att kontakta oss. Du har alltid möjlighet att logga in på Mina sidor för att se uppdaterad orderstatus. Det gör du genom att klicka här

Om detta inte besvarar din fråga är du välkommen att kontakta vår kundtjänst på info@sigro.se eller 0478-47590.

Fråga supporten - få svar direkt

Din fråga:

Kundtjänst

Om du inte hittar den hjälp du behöver här på sidan eller via formulären är du välkommen att kontakta vår kundtjänst på:
info@sigro.se

Kundtjänst telefon 0478 - 475 90:
Mån-fre: 9.30-12.00

Öppettider butik helgfria vardagar:
Mån-fre: 13-18

 

Lördagar:
Lör: 10-14

 

Sigro
Centralgatan 18

365 42 Hovmantorp 

0478-47590

info@sigro.se 

Hitta till butiken >>
Karta över butiken >>

Snabblänkar

Mina sidor
Glömt lösenord
Köpvillkor

Kundtjänst

Om du inte hittar den hjälp du behöver här på sidan eller via formulären är du välkommen att kontakta vår kundtjänst på:
info@sigro.se

Kundtjänst telefon 0478 - 475 90:
Mån-fre: 9.30-12.00

Öppettider butik helgfria vardagar:
Mån-fre: 13-18

 

Lördagar:
Lör: 10-14

 

Sigro
Centralgatan 18

365 42 Hovmantorp 

0478-47590

info@sigro.se 

Hitta till butiken >>
Karta över butiken >>

Snabblänkar

Mina sidor
Glömt lösenord
Köpvillkor
 
Kontakt Reklamera Status  

captcha
 
 
 
 

Sigro.se är en del av Sigro-gruppen:

www.sigro.se
www.offertbutiken.se
www.blandarbutiken.se
Sigro i Hovmantorp
 
Följ oss på:
© Copyright Sigro.se 2009-2015  All rights reserved
 
 

Sigro.se är en del av Sigro-gruppen:

www.sigro.se
www.offertbutiken.se
www.blandarbutiken.se
Sigro i Hovmantorp
 
Följ oss på:
© Copyright Sigro.se 2009-2015  
All rights reserved