0 Totalt | varor 0 kr
 
www.sigro.se
Kundtjänst
Om Sigro
Butik Hovmantorp
Mediaarkiv
Köpvillkor
Produktsök Hitta varumärke Hitta badmöbel  
Här är du nu:  Start /  Kundtjänst

Kundtjänst

 
Kontakt Anmäl reklamation Order/leveransstatus  





captcha
 

Exempelfrågor

Avbeställ eller ändra order »
Om du behöver göra ändringar i din order, eller avbeställa helt, kan du göra detta genom att maila till info@sigro.se och referera till ditt ordernummer och det du vill ändra.
Möjligheten att göra ändringar eller avbeställa beror på din aktuella orderstatus. Om din order har fått status Bekräftad är det inte längre möjligt att göra ändringar.
Du kan kontrollera din order/leveransstatus här, under fliken Order/leveransstatus.

Om detta inte besvarar din fråga är du välkommen att kontakta vår kundtjänst på info@sigro.se eller 0478-47590.
Byte av vara och ångerrätt »

För beställningar via ebutiken med hemleverans gäller reglerna i Distansavtalslagen, där gäller att du kan ångra ditt köp inom 14 dagar från mottagandet, utan att ange någon anledning.

Varan måste returneras i oanvänt skick och originalförpackning. 

 

Om du vill byta står du själv för transportrisk, returfrakt samt ev. returavdrag. (Se nedan vilka produkter som omfattas av returavdrag)

 

För kundanpassade varor (gäller samtliga produkter in kategori: Duschhörnor/kabiner, badrumsmöbler, bastu, kakel/klinker) tillkommer alltid 25 % returavdrag på returnerade produkter som vi blir tvungna att belasta kund så kontakta alltid oss innan du returnerar någon vara. Om vi har felexpedierat en order står vi givetvis för returfrakt/ny frakt. Kontakta oss på info@sigro.se för vidare instruktioner. Köpesumman återbetalas senast 30 dagar efter det att vi har återfått varan. Du som kund står själv för returfrakten. Retur får inte ske som postförskott eller efterkrav.

 

För beställningar som avhämtas i butik Hovmantorp gäller ej distanshandelslagen. Öppet köp tillämpas inte om det inte skett en särskild överenskommelse i samband med beställning som noterats på ordern.

Om detta inte besvarar din fråga är du välkommen att kontakta vår kundtjänst på info@sigro.se eller 0478-47590.

Fel på vara och reklamation »
Om en vara är felaktig, defekt eller felexpedierad, kan du anmäla detta genom formuläret du hittar här, under fliken Anmäl reklamation. Du kan alternativt kontakta oss på info@sigro.se. Oavsett om du använder formuläret eller mailar oss behöver vi följande:
* En beskrivning av vad som hänt och när det skedde
* En beskrivning av omfattning av skadorna
* Dokumentation i form av bilder (På skadan samt emballage)
* Det ordernummer du fick vid din beställning hos oss

Produktfel måste anmälas innan montering.

 

Felaktig eller skadad vara ska reklameras inom 14 dagar. Vid återsändelse av en felaktig eller skadad vara står butiken för frakten och eventuell ersättningsleverans. Varan ska återsändas väl emballerad och i originalförpackning med bifogad beskrivning av felaktigheten. Om varan skadas eller kommer bort då du återsänder den är du betalningsansvarig. 

Du har enligt svensk lag möjlighet att reklamera en vara i upp till 3 år efter köpet. Reklamationsrätten gäller fel som kan härledas till produktionen av varan och gäller alltså inte normalt slitage eller åldrande av produkt. Arbetskostnad för byte av del av eller hel produkt omfattas inte av reklamationsrätten.
Om detta inte besvarar din fråga är du välkommen att kontakta vår kundtjänst på info@sigro.se eller 0478-47590.

Betalningsalternativ »

På Sigro.se kan du välja mellan flera olika betalningsmetoder. Välj den metod och leverans som passar dig bäst när du kommer till kassan, innan du bekräftar köpet.

Minderåriga (under 18 år) får ej genomföra köp utan målsmans godkännande.

Kortbetalning: Vi accepterar de vanligaste betalkorten t ex Visa, Master/Eurocard. Kortbetalningen sker över en säker uppkoppling med SSL-kryptering 3D Secure. 


Faktura: Betalning mot faktura med 14 dagars betalningsvillkor erbjuds i samarbete med Klarna (F.d. Kreditor). Tjänsten debiteras en kreditkostnadsavgift.


Dela upp din betalning: Genom ett samarbete med Klarna AB kan vi erbjuda dig möjligheten att dela upp din betalning med Klarna Konto.

Detta betalsätt passar dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad.

 

Om du har handlat med Klarna konto hos andra internetbutiker får du alla dina köp sammanställlda på en enda faktura, som skall betalas i slutet av nästkommande månad.

Du betalar lägst 1/24 av kostnaden för produkten/-erna du köpt, dock lägst 50 kr per månad. En månatlig aviavgift om 29 kr tillkommer, oavsett antal köp. Denna avi-avgift

är inte inkluderad i det månatliga delbetalningsbelopp som redovisas på våra produkter. Ingen uppläggningsavgift tillkommer. Du kan när som helst betala av hela beloppet. 

För Klarna konto gäller årsräntan på 19,5% och effektiv ränta från 26,99% vid köp om 10 000 kr. För att kunna handla med Klarna konto måste du vara över 18 år och ha

en folkbokföringsadress i Sverige. Det är också ett krav att din angivna leveransadress är densamma som din folkbokförings-/registreringsadress. 
Du får genast besked om din ansökan beviljats och vi kan hantera ditt köp omgående. Skulle din ansökan inte bli beviljad kan du gå tillbaka till kassan och välja ett alternativt

betalningssätt. Klarna AB kommer i samband med beviljat kreditsvar skicka ut ett kontoavtal till konsumenten för underskrift. På avtalet framgår när avtalet skall vara Klarna AB

åter tillhanda. Om avtalet ej kommer Klarna AB åter tillhanda kommer Klarna AB skicka ut en påminnelse med en ny faktura på hela den kvarvarande skulden enligt fakturavillkor. 


På följande länk kan du läsa mer om Klarna ABs allmäna villkor: http://www.delauppbetalningen.se/kontovillkor.pdf (Du behöver programmet Acrobat Reader för att läsa filen,

detta program finns att ladda hem gratis på www.adobe.se).

Leverans mot faktura kan endast ske till beställarens folkbokförda adress. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 50 kr

samt dröjsmålsränta med 2% per månad + gällande referensränta.

Om detta inte besvarar din fråga är du välkommen att kontakta vår kundtjänst på info@sigro.se eller 0478-47590.

Orderstatus »
Du kan ha full koll på orderstatus och leveranstider via Mina sidor. Du kommer direkt dit genom att klicka här.

Det finns några olika typer avstatus din order kan ha:

- Obehandlad. Denna status får alla nya ordrar, och innebär att vår logistikavdelning inte hunnit påbörja arbetet med din order.
- Under behandling. Din order håller nu på att plockas ihop, alternativt har beställts upp från leverantör. Din order kommer att ha denna status tills dess att alla produkter plockats ihop, eller att alla leverantörer bekräftat beställningen med ett leveransdatum.
- Bekräftad. Din order är nu färdigplockad, alternativt har alla leverantörer nu bekräftat beställningen med ett leveransdatum. Du kommer i detta skede att få ett mail med ett samlat leveransdatum för ordern.
- Makulerad. Din order har strukits på din egen begäran alternativt att din betalning inte blivit godkänd av bank/fakturautställare.

Om detta inte besvarar din fråga är du välkommen att kontakta vår kundtjänst på info@sigro.se eller 0478-47590.

Fråga supporten - få svar direkt

Din fråga:

Kundtjänst

Om du inte hittar den hjälp du behöver här på sidan eller via formulären är du välkommen att kontakta vår kundtjänst på:
info@sigro.se

Kundtjänst telefon 0478 - 475 90:
Mån-fre: 9.30-12.00

Öppettider vardagar:
Mån-fre: 13-18

Semesterinfo:
Sigro i Hovmantorp är öppet under hela sommaren.

 

Hitta till butiken >>
Karta över butiken >>

Snabblänkar

Mina sidor
Glömt lösenord
Köpvillkor
 
 
 

Sigro.se är en del av Sigro-gruppen:

www.sigro.se
www.offertbutiken.se
www.blandarbutiken.se
Sigro i Hovmantorp
 
Följ oss på:
© Copyright Sigro.se 2009-2015  All rights reserved